RESULTATER

Resultater

Sophie, 20 år

Sophie startede sit forløb i starten af april 2015. Hun er vegetar og hendes kostplan er på 1500 kcal dagligt.
Sophie har trænet flere gange om ugen og er lige startet i militæret. På trods af sommerferie, Roskildefestval, studenteruger osv, så har hun stadigvæk fået fantastiske resultater!
Den første vejning og måling er fra 29/3 og den seneste er fra 16/8.

Vægt før: 78,7 kg
Vægt efter: 72,5 kg

Fedt% før: 31,6%
Fedt% efter: 23,9%

Muskelmasse før: 51,2 kg
Muskelmasse efter: 52,3 kg

Taljemål før: 82,5 cm
Taljemål efter: 74 cm

Hoftemål før: 107 cm
Hoftemål efter: 94 cm

Dorthe, 26 år

Dorthes mål: At få fedt% ned og øge muskelmassen
Dorthes kostplan var på 1500 kcal dagligt + ekstra i forbindelse med træning.

Vægt før: 62,8
Vægt efter: 57,6

Fedt% før: 29,8
Fedt% efter: 22,7

Muskelmasse før: 41,9 kg
Muskelmasse efter: 42,1 kg

Skal jeg virkelig ikke have mere kød?

"Ej.... Nej nej nej, selvfølgelig skal jeg have mere kød, det sikkert en fejl."

Jeg tog min bedste beslutning på baggrund af en egoistisk tanke; "Hmm, tilbud på kostplan, det godt nok billigt. Hvis det går helt galt er det vel ok." Nu er jeg lykkelig for at have taget den egoistiske beslutning! Og i sidste ende er vægttab vel en egoistisk beslutning, en af de bedre vel at mærke.

Min kostplan bestod af en masse grøntsager, lidt fedt, lidt kulhydrater OG LIDT KØD på 100g. Det var nok det værste i starten, jeg er et kød menneske! -steaks, bøffer, filet, kød kød kød! Min krop reagerede hurtigt på den nye plan, og lets face it, grøntsager sætter gang i tarmene og den første uge rendte jeg og fik tømt ud, sikkert af alt det skidt fra julen.
Jeg fik lynhurtigt følt hvordan mere energi føltes, hvordan en ikke oppustet mave føltes og hvor utrolig stærke kæber jeg fik af alle de grøntsager. Jeg fandt ud af hvor meget det visuelle har af betydning for hvor mæt jeg kan blive, og hvor lidt der skal til før noget simpelt smager utrolig lækkert! Jeg skulle selvfølgelig veje min mad; pis osse! Men det er slet ikke slemt, overhovedet ikke faktisk, det tager ingen tid! Hvem har dog plantet det i mit hoved?? Jeg lavede små regler for mig selv, det blev jeg nød til, når det hele skulle gå lidt hurigt. Men af dette lærte jeg hvordan min tallerken skal se ud, og pt. behøver jeg ikke at veje al min mad. Med det sagt lærte jeg om mig selv hvor dedikeret jeg kan være. Aldrig havde jeg troet om mig selv at jeg ville veje min mad, troede jo godt jeg vidste jeg spiste godt.
Was i wrong. Jeg kom til kontrol vejning en gang om ugen, dette gjorde jeg havde et mål hver gang og en motivation, at jeg skulle præstere hver gang, og det var en stor hjælp.
Jeg har taget en masse ting med fra mit forløb; hvordan jeg skal spise, hvordan det her ikke kun var et forløb, men en livslang læring. Jeg har lært hvor stærk og dedikeret jeg kan være og hvor frygtindgydende det kan være at skulle stå til ansvar over for sig selv og sine handlinger hver uge. Bedst af alt, er jeg blevet fascineret over hvordan kroppen med forholdvis simple ændringer kan formes og ændres på.
Gud ved hvor lang tid jeg har kæmpet med mit "bildæk"!
Og til sidst, 100g kød er nok! Jeg lærte at nyde det stykke kød meget, meget mere, og så smager det jo bare endnu bedre!

- Dorthe

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>